KVALITNE ZA ROZUMNÚ CENU


MONTÁŽ DENNÉHO SVIETENIA
 

Postupné zavádzanie celoročného svietenia v jednotlivých krajinách EU núti vodičov mať rozsvietené svetlá. Bežné stretávacie svetlá nie sú veľmi vhodné na celoročné svietenie. Hlavné nevýhody sú prehrievanie svetlometov v letných mesiacoch, zvýšená spotreba pohonných hmôt a samozrejme zvýšená spotreba žiaroviek. Ako ideálne riešenie tohto problému sa ukazujú denné diódové svetlá. Obsahujú vysokosvietivé LED diódy s dlhou životnosťou (až 50 000 hodín) a minimálnym odberom elektrickej energie (od 4,4W na jedno svetlo).

V súlade s vyhlášky o celoročnom svietení na pozemných komunikáciách SR je nutné, aby prídavné LED svetlá spĺňali homologizáciu ECE Directive R87 (pre produkty ako také) a ECE Directive R48  (technicky správna aplikácia týchto produktov), sú jediné s vysokosvietivými diódami a ako produkt  takto schválené pre používanie ako plnohodnotne denné svietenie !!!
DRL obsahujú modul, ktorý rozsvieti DRL svetlá automaticky po naštartovaní vozidla. Pri rozsvietení parkovacích alebo stretávacích svetiel sa modul DRL svetlá vypne.


UPOZORNENIE: Pri rozsvietených svetlách na denné svietenie nemusia byť pri nezníženej viditeľnosti rozsvietené obrysové   alebo stretávacie svetlá.  Naopak pri zníženej viditeľnosti je nutné mať zapnuté stretávacie svetlá, prípadne aj svetlá do hmly tak ako to vyžaduje zákon. Montáž týchto svetiel na denné svietenie nie je prestavbou vozidla ani zmenou technických údajov. Ich umiestnenie na vozdilo nepodlieha žiadnemu dodatočnému schvaľovaniu.


Výhody denných svetiel:

zvýšená viditeľnosť na vozovke, hlavne pri jazde proti slnku,značne vyššia bezpečnosť  posádky vozidla, automobil je pri jazde oveľa viac vidieť hlavne v zatáčkach, pri predbiehaní a podobne.


úspora elektrickej energie a paliva, menšie zaťaženie elektrického systému vozidla. Pri používaní denných svetiel prejdete na 1 liter paliva o 108 metrov viac. To znamená na nádrž ktorá má 55 litrov prejdete o 5,94 km viac. Na bežnom vozidle svietia dve obrysové žiarovky, dve stretávacie svetlá (halogénové, xenónové), dve zadné obrysové žiarovky, podsvietenie budíkov palubnej dosky, prípadne na dodávkach ešte aj obrysové žiarovky oranžovej farby. Dokopy to robí odber okolo 120W. Ale po montáži denných svetiel je spotreba priemerne iba 10W, záleží od konkrétneho typu, značné predĺženie životnosti  žiaroviek a xenónových výbojek. 


automatické rozsvecovanie denného svietenia pri otočení kľúčika, odpadá tak zabudnutie rozsvietenia denných svetiel a tým pádom riziko nehody prípadne pokuty za nesvietenie dlhá životnosť denných svetiel (50 000hodín svietenia).
  

Správne svetlá pre priebežné denné svietenie musia prejsť patričnou homologizáciou a musia byť označené na tele svetla homologizačnou  značkou RL Exx č.xxxx

 RL - Running light . Toto označenie musia mať vždy denné svetlá 

 Exx - napríklad E11 , E4 (číslo za písmenom označuje v ktorom state EU bolo homologizácia urobená)

 xxxx - číslo pod ktorým bolo homologizácia urobená

 

Montáž, umiestnenie a zapojenie denných svetiel predpisuje  a upravuje homologizačný predpis EHK/OSN č. 48  Po dodatočnej montáži denných svetiel nejde o prestavbu vozidla, taktiež nejde o zmenu technických údajov   vozidla v technickom preukaze.